26.9.06

Ose Henk met zien vervoertuigen door de jaore haen.


Laatst sprak ik mijn broer Henk en hij vertelde me, dat hij een Honda Scooterje had aangeschaft. Ik vroeg nog wat dat voor een ding was. Ja zei hij, het is iets meer dan een fiets; hij rijdt op benzine en er hoort ook een helm bij. Ik heb de Scooter gezien en vond het een mooi ding. Toen gingen we even terug naar de tijd van toen. “Ja”, ging Henk verder, “ ik weet nog precies de volgorde van mijn aangeschafte voertuigen door de jaren heen.”. Ik heb ze toen meteen opgeschreven. Deze luidde als volgt:
.
1e vervoermiddel was een fiets, zoals ieder van ons thuis een heeft gekregen.
2e was een brommer met V-snaor (REX);
3e was een Kapitein Mobilet;
4e was een Sparta brommer;
5e was een Scooter Bella Zundapp 200 CC;
6e was een oude Vespa 160 CC (Dit was in het jaar waarin hij ging trouwen. Zijn schoonmoeder gaf toen de opmerking: “je had beter een bankstel kunnen kopen”. Maar dat heeft hem er niet van kunnen tegenhouden. Zijn verlangen naar deze Vespa was toen nog net iets groter dan het kopen van een bankstel;
7e was een Susuki 250 CC;
8e was een Honda 350 CC (deze kocht hij net voor zijn trouwdag);
9e was een Honda F1 750CC (nu met zijspan want zijn gezinnetje moest ook meekunnen);
10e was een Honda K3 750 CC (ook met zijspan)
11e was een Goldwing 1000 CC ( ook met zijspan ) in de kleur geel;
12e was een Goldwing 1000 CC ( ook met zijspan) in de kleur rood;

13e is een Honda Scootertje.

Ja, zegt hij lachend: “Zo langzamerhand ga ik terug naar af en kom ik uit bij hetgeen ik toen begonnen ben: “de fiets”.

Riny